תזונה קטוגנית

מאת חגי דן

תזונה קטוגנית זו הדיאטה החמה והמדוברת ביותר כיום.

הדיאטה פותחה לטובת טיפול בחולי אפילפסיה (1921) ועכשיו צפה שוב למודעות ונמצאה יעילה גם כמסייעת לאורח חיים בריא ירידה במשקל, הורדת רמות סוכר, עלייה ברמות אנרגיה,

מסייעת לתפקוד המוח, בדיאטה אין צורך לספור קלוריות, ומטרתה הראשונית לטיפול בחולי אפילפסיה מבוצעת על ידי חיקוי מצב של צום וכך מורידה את הסיכוי להתקפים.

קטוגנית משמעותה יצירת אנרגיה שומן התזונה הקטוגנית מכריחה את הגוף לשרוף שומן על מנת ליצור אנרגיה ללא סוכר.

בדיאטה הקטוגנית הגוף הופך למכונה השורפת שומן, ללא סוכר וללא גלוטן, מבוססת על שומנים טובים טבעיים כמו אבוקדו, אגוזים, דגים, ופחות על פחממות כבסיס ליצירת אנרגיה

 

איך אנחנו יודעים שאנחנו במצב קטוני? ישנן מספר בדיקות שניתן לרכוש און ליין

  • בדיקת שתן –ערכה עם מקלונים עליהם נותנים דגימת שתן שנותנת מדד
  • לפי הנשימה – מכשיר נשיפה
  • לפי בדיקת דם – מכשיר דומה בפעולתו לבדיקת סוכר הנותן מדד של רמות הקטונים

חסרונות:

  • קושי בביצוע פעילות גופנית ממושכת. לא מתאים לספורטאים שרוצים לשמור או לעלות במסה,
  • סימפטומים אפשריים: כאבי ראש, סחרחורת, שיעול, וכאבי בטן שעוברים כעבור זמן קצר
  • מגביל את אפשרויות האוכל
  • מתאים לרציניים בלבד

אז מה אוכלים? 25% חלבון, 5% פחממות (30 גרם), 70% שומן

שומנים באיכות גבוהה: אבוקדו, זיתים, דגים, אגוזים, שקדים, זרעים, ביצים, פשתן, ציה. גבינת גהיי, קוקוס

חלבונים: קטניות, ביצים, דגים,

פחממות: עלים ירוקים, ירקות מסוימים,

ניתן לעשות דיאטה קטוגנית או להתאים תזונה באופן אישי

לייעוץ אישי וראשוני צרו איתי קשר עוד היום.

סגירת תפריט