תזונת ילדים כל מה שאתם צריכים לדעת

מאת חגי דן

אז מה נותנים לילדים לאכול על מנת שיהיו בריאים יותר?

כמו בכל דבר יש דברים חיוביים יותר וחיוביים פחות וכך גם באוכל.

בתזונת ילדים מומלץ להעדיף את הסוכרים, החלבונים ואת השומנים הטובים ממקורות טבעיים, ועדיף לאכול אותם בצורתם הטבעית.

מומלץ גם לאכול לפי סדר נכון – הכוונה שהמזון הבריא יהיה ראשון בכל ארוחה גם אם המשך שלה הוא לפעמים פחות טוב.

אם רוצים לאכול ממתקים, כדאי להתחיל בפרי.

בתזונת היום יש לאכול כל הוויטמינים והמינרלים שהגוף צריך.

המלצה נוספת היא להכין ביחד עם הילדים את הארוחה ולמצוא ביחד דברים שמועדפים יותר על הילדים. לדוגמה :תמרים, תותים, ובננות כמקור לפחמימות. מומלץ להעדיף את אלו לשעות הבוקר עד שעות אחה"צ לכל המאוחר.

חלבונים מומלצים יכולים להיות: דגים, ביצים וקטניות (את הקטניות מומלץ להשרות לפני השימוש).

שומנים טובים מומלצים הם אבוקדו, טחינה, פשתן ציה וכו… הם עדיפים על פני מטוגנים, ומזון תעשייתי.

דוגמא לארוחת בוקר:

בוקר: דייסת שיבולת שועל או גרנולה עם יוגורט עיזים או עוגיות בריאות בהכנה עצמית.

מיץ תפוזים סחוט טרי או מיץ גזר עם תפוח.

ארוחת 10 יכולה להיות פרי ביחד עם כריך דגנים מלאים טרום נביטה (חיטה/שיפון/כוסמין) ולמרוח טחינה עם סילאן.

מתכון לדייסה:

רכיבים: שיבולת שועל (גרוס דק או עבה אותם מומלץ להשרות).

יחס 1:2 בין נוזל לשיבולת שועל (מים או חלב/תחליף חלב).

מחממים את הנוזלים עם השיבולת  מוסיפים קינמון, תמרים, ובננה.

לחמם עד להרתחה ולהעביר לאש נמוכה תוך ערבוב קבוע במשך 5-7 דקות.

לאחר מכן להעביר לקערה ולהוסיף תותים, צי'ה, גרעיני דלעת או אבקת אגוזים, שקדים וזרעים.

ניתן להוסיף יוגורט טבעי וסירופ מייפל.

מטרת הדייסה לתת אנרגיה מיידית מהפירות ואנרגיה מתמשכת לאורך זמן מהשיבולת.

המתכון גם בריא וטעים וגם לא לוקח הרבה זמן.

בתיאבון…

לתיאום פגישה ולייעוץ מקצועי בנוגע לתזונה נכונה חייגו אלי עכשיו:
0544644674

סגירת תפריט