10 טיפים להפחתת כולסטרול באופן טבעי

שינויים קטנים בתזונה יכולים לסייע בהורדת הכולסטרול, ולהפחית את הסיכון שלך למחלות לב ושבץ מוחי.

הכנתי עבורכם 10 טיפים במאבק נגד כולסטרול גבוה:

1. הפחיתו באכילת בשר – יש להחליף את הבשר מחלק עיקרי למינורי בארוחה, רצוי להוריד את השומן והעור, בבשר עופות, יש להימנע מנתחים שומניים בבשר בקר, להעדיף בשר רזה.

2. רצוי להפחית במוצרי חלב – הימנעו ממזונות חלביים המכילים חלב מלא או שמנת; במקום זאת, השתמשו בגרסאות דלות שומן או ללא שומן.

3. יש להימנע מחטיפים. – העדיפו חטיפים דלי שומן (פופקורן ביתי, גזר, פירות יבשים, או פירות טריים) הימנעו מחטיפים עתירי שומן (צ'יפס תפוחי אדמה וחטיפי ממתקים).

4. הפחיתו את הכמויות של הכולסטרול התזונתי. יש לשאוף לאכול פחות מ- 200 מ"ג כולסטרול ביום – הגבילו ביצים, בשר, דגים ועופות.

5. הגדילו את כמות הפחמימות והסיבים המורכבים. הדגש על מזונות עם פחמימות מורכבות – כמו פירות וירקות, מוצרים מלאים וקטניות (שעועית יבשה ואפונה) – שהם דלי קלוריות ועשירים בסיבים תזונתיים. אכלו יותר סיבים מסיסים במים, כמו זה שנמצא בסובין שיבולת שועל ופירות. סוג זה של סיבים יכול להוריד באופן משמעותי את רמת הכולסטרול בדם כאשר נאכלים יחד עם תזונה דלה בשומן.

6. מומלץ לאכול אגוזים – אגוזים קשורים לסיכון נמוך יותר למחלות לב. הם מקור חלבון בריא וממלא.

7. הוסיפו דגים לתזונה – במדינות עם צריכת דגים גבוהה יש סיכון נמוך יותר לחלות במחלות לב וכלי דם. בדומה לאגוזים, גם דגים שמנוניים מכילים חומצות שומן חיוניות המכונות אומגה 3 ואומגה 6 מומלץ לאכול מזונות המכילים אותם כדי לקבל את היתרונות שלהם.

8. הפחיתו את צריכת המלח. לחץ דם גבוה הוא גורם סיכון מרכזי למחלות לב וכלי דם. תזונה עשירה במלח מעלות את הסיכון ליתר לחץ דם.

9. הימנעו משומן טרנס- הוא מעלה LDL ומוריד HDL

10. אלכוהול- שתייה קבועה ומתונה של כוס יין אדום יכולה לסייע להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם.

מעוניינים לבנות תוכנית תזונתית מותאמת אישית עבורכם להורדת כולסטרול ?

צרו איתי קשר עוד היום לפגישה שתשנה את חייכם !

חגי דן I נטורופת והרבליסט מוסמך
סגירת תפריט